Themaspecialismen

Subtitel of tekst

Themaspecialismen

KEI Consultancy BV heeft zich de afgelopen jaren gespecialiseerd in de volgende themagebieden:

  • Gevoel & beleving
  • Gunnen
  • Feedback
  • Profilering
  • Verkoop
  • Kernwaarden

Gevoel

Mensen zijn rationele maar ook emotionele wezens. Veel trainingsbureaus trainen sec op structuren, kennis of feiten. KEI Consultancy BV traint ook op de andere enorm belangrijke kant, namelijk de emotionele kant. Gevoelens/ emoties bepalen voor een groot gedeelte uw succes in de samenwerking met collega’s, peer groups of klanten.

Vraagstukken waar we dan samen met u naar kunnen kijken, zijn onder meer:

  • Welke beleving creert het bedrijf met de huidige communicatie?
  • Hoe voelt u zich binnen uw functie? Hoe komt dat?
  • Hoe voelen uw medewerkers zich bij u als leidinggevende?
  • Wat is het gevoel van de klant bij u of uw organisatie?

Wij leren in trainingen of door personal coaching dat er vanuit de gevoelsfactor meer bekeken kan worden. Onze ervaring leert dat onze opdrachtgevers door onze hulp een onontdekte kant van het samenwerken leren doorgronden.

Herkent u zich het volgende: Ondanks steekhoudende argumenten krijg ik die belangrijke persoon toch niet overtuigd. Dan zou u eens een kosteloos adviesgesprek met ons moeten aanvragen. Wellicht opent dat uw ogen en wordt u na één gesprek al veel succesvoller in uw functioneren door beter en meer rekening te houden met de gevoelsfactor in uw werk en uw (persoonlijke) communicatie.

Gunnen

Hoe groot is de gunfactor die u heeft? In welke mate gunnen mensen u of uw bedrijf iets? Zijn dit moeilijke vragen die we nu stellen, dan is het misschien een goed idee hier eens wat dieper over na te denken.

Graag helpen wij u mee om de mate waarin mensen (klanten/ medewerkers) u iets gunnen te verbeteren. Want hoe meer u een gevoel van gunning weet op te wekken, hoe minder rationele zaken (zoals prijs van een product of dienst of salaris van een medewerker) er toe doen. Wij beloven u zonder meer dat u succesvoller wordt als uw gunfactor stijgt!

Feedback

Uit ervaring weten we dat binnen veel organisaties werknemers moeite hebben om elkaar aan te spreken op gedrag of houding. Toch is feedback geven en ontvangen onmisbaar voor elk gezond bedrijf. 
Afhankelijk van uw situatie en behoefte ontwikkelen we maatwerk workshops of trainingen, die kunnen variëren van een dagdeel tot enkele dagen. Tijdens de training krijgen de deelnemers de belangrijkste gereedschappen aangereikt, oefenen ze er mee en zullen ze vol vertrouwen en motivatie na de training deze ook in de praktijk willen toepassen. 

We hebben inmiddels bij meer dan 100 bedrijven en organisaties feedback (geven, vragen, ontvangen) als onderwerp helpen ontwikkelen. Bij elke organisatie hebben we een maatwerkaanpak geleverd, waarbij ook bijzondere trainingsproducten zijn ontwikkeld. Zoals een feedbackquiz, feedback-bingo of een collegiaal feedbackformulier als tool om meer feedback te vragen.

Bel of mail ons als feedback een onderwerp is waar u eens met een specialist over wil praten!

Profilering

Hoe profileert uw bedrijf zich ten opzichte van andere bedrijven? Wat is uw Unique Selling Point? Hoe vertaalt u die gepast en goed door naar uw doelgroepen?
KEI Consultancy BV heeft al tientallen bedrijven en organisaties meegeholpen zich beter te profileren.

Wij kunnen meehelpen bestaande diensten of producten beter onder de aandacht te brengen en te houden. U komt meer in de top of mind van uw doelgroepen terecht waardoor het klantcontact beter wordt, uw omzet wordt vergroot en uw rendement toeneemt.

Ons bureau heeft echter ook veel ervaring in het voorbereiding van marketingcampagnes en verkoopstrategieën bij nieuwe producten. In welke fase uw product of dienst in de levenscyclus ook zit, er is altijd verbetering van de profilering mogelijk.

Benieuwd naar hoe we dat samen met u voor elkaar krijgen? Neem dan contact met ons op.

Verkoop

Onze trainers zijn stuk voor stuk gepokt en gemazeld in de verkoop. Wij hebben de kennis in huis om in alle facetten van de verkoop u optimaal te ondersteunen. Het complete verkoopproces kunnen we voor u in kaart brengen en op alle aspecten kunnen we u verbeteren.

Of u zich nu bezig houdt met deur tot deur verkoop of acquisitie via de telefoon, moeite heeft met goed relatiemanagement, een beter functionerende salesmanager wilt of uw non profit organisatie klantgerichter wilt maken, wat uw vraag op dit gebied ook is KEI Consultancy BV is echt uw partij!

Kernwaarden

In de loop van de jaren hebben we heel wat vage missies en visies voorbij zien komen. Vaak na een lang denkproces werd er een compromis gemaakt van een door de participanten aangedragen missie en visie. Deelnemers aan deze sessies waren na afloop blij, want er was duidelijkheid gecreëerd, nu kon de doorvertaling beginnen…

Helaas blijkt de praktijk dan vaak tegen te vallen. Ons idee is om je minder met missie en visie bezig te houden maar vooral op zoek te gaan naar de twee of drie kernwaarden van je organisatie. Deze zullen vanuit de huidige situatie gedragen moeten worden maar ook een uitdaging (challenge) in zich mogen hebben.

Twee of drie termen zijn gemakkelijk te onthouden, voor de medewerkers als ook voor de klanten. Vanuit deze kernwaarden kan de organisatie veranderd worden in de gewenste richting.

Goede kernwaarden geven sturing, duidelijkheid en trots.